Love You Mr. Arrogant (◕‿◕)

Assalamualaikum,



Saja isi masa lapang menaip blog. Kali ni entri just nak share my favourite drama yang tengah hangat di TV3, iaitu daram Love You Mr. Arrogant. Sebelum ni aku layan drama Setia Hujung Nyawa, Adam Hawa, Sebenarnya Saya Isteri Dia dan Sehangat Asmara. Semua drama ni dari adaptsi novel. Bagi yang layan novel mungkin biasa dengar tajuk-tajuk drama ni. Sekarang drama kat Tv3 dari adaptsi novel je, yang best aku layan tapi kalau yang macam tak best sorry tak layan la. Selalunya drama-dramu tu aku dah layan novel terlebih dahulu, so takdelah macam blur je jalan cerita sebenarnya. Tapi untuk baru ni, aku belum layan novel lagi. Padahal dah lama keluaran novel Love You Mr. Arrogant ni. Cerita ni best sangat, tengok episod tengah pun dah faham jalan ceritanya. Pandai pengarah cerita ini dapat membuatkan penonton memahami dengan cepat. Tapi yang aku tak puas hati waktu siaran ye. Waktu siaran ye pada pukul 7malam, waktu semua orang siap-siap nak solat atau ada aktiviti penting lagi. Kenapalah tak buat waktu malam contoh malam hari Jumaat dalam kol 9 ke, takde lah busy sangat. hmmm




So, terpaksalah aku layan drama ni secara online. Samada aku layan dari tonton atau mana-mana blog yang upload drama ni. Itu pun kalau line internet ok, tapi tu pun masih loading jugak. Tapi layan jela sebab drama ni best dan banyak kelakar. Terhibur hatiku. Rasa nak beli novelnya, hmmm




Nilah novel nya, tak sabar ye nak membeli nya. 
Rugi ye tak beli masa dapat baucer buku dulu..huhu



LOVE YOU MR ARROGANT


SLOT: Akasia,
MULA TAYANGAN: 25 September 2013
MASA: 7.00malam.
HARI: setiap hari Isnin hingga Khamis.
EPISOD: 24 episod
PELAKON: Zara Zya sebagai Zaara Amirah dan Azlee Khairi sebagai Zafriel Irham, Haney Suraya sebagai Sherry, Norish Karman sebagai Puan Sri Maryam, Mustapar Kamal sebagai Tan Sri Zahir, dan Keith Foo sebagai Hadry Hakimi. dan ramai lagi.


SINOPSIS LOVE YOU MR ARROGANT



Zaara Amirah punya impian yang sama seperti impian tipikal gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.




Antara pelakon yang berlakon dalam drama ni :)


Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya. Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya. 

Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan.

Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri.

Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti...



meow meowwww...
selamat menonton ye drama ni...
tak rugi ye...malah lagi menghiburkan hati..

Massalamah ^_^

No comments:

Post a Comment