The Begining 2013 ♥ (◡‿◡✿)

Assalammualaikum

berkesempatan menulis blog.
ni lah kali pertama aku menulis blog di asrama.
sekarang aku berda di asrama politeknik aku, selalunya aku tak berkesempatan menulis blog
tapi disebabkan broadband yang ayah aku beri ni, aku ley menulis blog.
kalau tak jangan harap la blog aku akan diupdate melainkan pada cuti sem.

entry kali menceritakan pasal azam tahun baru 2013,
setiap ade orang mesti ade azam baru atau pun masih dengan azam lama dan cuba untuk merealisasikan.
begitu juga dengan aku.
ade je azam aku tahun 2012 belum tercapai lagi..hewhew


Goodbye 2012, and say welcome 2013
Alhamdulillah :)

aku masih bernafas di dunia untuk berbakti ke jalan-Mu.

Perkara yang paling sedih apabila tibanya tahun baru adalah umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah
 - Ibn Mas’ud

umurku makin meningakat, kini dah 21 tahun
dah boley pegang tanggungjawab kalau diikutkan tapi aku masih belum bersedia.
Masih banyak lagi perlu diperbaiki lagi.

Even though I don't know at times which direction i'm heading in, nor the outcomes of the path life takes me on, I do know Allah will be there to guide me through! Insyaa'ALLAH 




ok, time tu list azam yang hendak dicapai untuk tahun 2013 ni.

♥ dekatkan diri lebih dengan ALLAH [muhasabah diri]
♥ wat yang terbaik untuk semester 6 dalam Dip Civil Engineering [no repeat sem]
♥ battle Final Project last sem [markah dari dapat panel membantu prestasi subject FINAL PROJECT]
♥ dapat result muet yang memuaskan [layak untuk sambung degree nanti]
♥ belajar masak, buat kek, kuih 
♥ belajar mencintai diri sendiri [cuba menutup hati sebaiknya dari mencintai someone again]
♥ dapat sambung degreee untuk 1st batch [tak nak tangguh-tangguh lagi]
♥ menjadi kakak yang dapat memberi semangat kepada adik2 ku [jadi anak baik]
♥ after Dip, ayah akan memberikan kepercayaan kepada aku untuk aku handle hidup ku sendiri
♥ after Dip, ayah izin kan aku drive kereta sendiri
♥ ubah segala sikap buruk aku yang tak kureng [masak, tidur, cinta, attitude, study]
♥ jadi sahabat yang baik untuk kawan2 ku [tak nak ade masam2 muke lagi]
♥ berimej muslimah [menutup segala aurat dengan sempurna]
♥ mule memikirkan cita-cita dalam bidang engineeering yang sebetulnya [untuk sambung degree]



semua azam tu harap aku dapat capai dalam tahun 2013 ni
amin 

see u later, thank you for reading


assalammualaikum 





No comments:

Post a Comment