♥motivasi dari movie Istanbul Aku Datang♥

Assalammualaikum

setelah sekian lama aku tidak layan blog ney atas sebab-sebab tertentu.
tapi malam ney aku cuba update sesuatu untuk blog ney.
lepas aku tengok cite #istanbul aku datang, rasa macam bertambah minat aku untuk mengupdate blog aku.
walaupun sikit je entry na disampaikan dan terlalu simple tapi ia menarik untuk dibaca dan tak akan membosankan pembaca blog.

kali ni aku na cite pasal #istanbul aku datang.
aku sudah berkali-kali melayan cite ney lepas je download.
cite betul-betul sweet.

dan juga ada terselit motivasi nya.
contohnya, bila ada kesempatan walupun tahu kita tidak akan mendapatnya, tapi tak salah kita mencuba nasib dulu.
yang kedua, kita tidak boleh terlalu mempercayai seeorang walaupun dia orang yang sayang sangat-sangat.
yang ketiga, kita perlulah berdikari walaupun sesukarnya masalah yang menimpa kita.
yang keempat, kita perlulah selalu berfikir positif dengan setiap masalah yang berlaku, ini mengajar kita erti kehidupan.

itulah yang motivasi ada dalam cite ini.
aku kagum dengan pengarah cite ini, sebab dapat menyediakan cite komedi plus romantik dengan selit sedikit motivasi.
mungkin ada lagi motivasi aku tak perasan,

seriously aku minat cite ini.
disebabkan cite ini, aku mula minat na menulis blog malam ini.
dimana watak lisa dalam cite ini yang selalu menulis blog dengan setiap apa yang berlaku pada dirirnya.
aku berita 10 bintang untuk cite ini.


comel sangat-sangat pelakon nya dalam cite ini.


sinopsis cite ini.

“Istanbul Aku Datang” menceritakan tentang seorang gadis bernama Dian (Lisa Surihani) yang sanggup ke Istanbul demi mengejar cintanya yang dilakonkan oleh Tomok (Azad). Kedua mereka telah menjalin hubungan lebih 5 tahun tetapi terpaksa berpisah kerana Azad melanjutkan pengajian. Namun, kedatangannya ke Istanbul hanya menyebabkan diri lebih merana apabila rahsia Azad telah terbongkar. Ouh ya, kami tidak mahu beritahu apakah rahsianya.
Disebalik kedatangannya ke Istanbul, perkenalan Dian bersama seorang pemuda bernama Harris (Beto Kusyairy) telah menyentuh hatinya. ‘Mimpi ngeri’ Dian bermula apabila dia ditipu ketika mencari rumah sewa dan tanpa diketahui, rumah yang sudah pun dibayar deposit selama 3 bulan itu sebenarnya sudah pun mempunyai seorang lagi penyewa iaitu Harris. Perkara ini menyebabkan dia terpaksa duduk serumah dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya.


tak rugi kalau korang layan cite ini.
ok la sampai di sini aku menaip blog untuk malam ini.
assalammualaikum


No comments:

Post a Comment