Al kisah Samsung Galaxy Chat (◡‿◡✿)

Assalammualaikum

kembali menulis blog dengan mengisi masa lapang.
sebenar ye dah lama aku menulis kisah ni cuma dalam draft je, kumpul banyak citer baru post kat blog
kali aku na kongsi 'boyfriends' aku sekarang.
ahaxs!

kalau korang na tau 'boyfriends' aku sape.. iaitu handphone baru aku excited kan..
aku ney kurang update sikit, orang dah lame kecoh tapi aku baru kecoh..itu masing-msaing punye hak.

aku ney jenis susah na tukar benda baru atau beli benda baru tapi entah kenapa aku minat sangat handphone yang touchscreen plus button..tangan aku ade masalah nak pakai benda-benda touch, tu yang aku na handphone mesti ade keypad

sepanjang aku beli handphone, banyak al kisah ye..
firstly, mule aku pakai handphone jenis adroid memang mencabar aku..banyak betul bende aku tak tahu.
handphone jenis Samsung niee terlalu canggih  sampai buat aku rase stress gune ye..banyak kali aku tanye adik aku sampai di rimas angah belajar lah dulu..godek perlahan-lahan..last-last aku rase mcm menyesal je beli fon niee..punya lah payah na guna..

nak x nak, aku dah beli..kena la cuba gunakan ye..mule-mule pakai handphone niee..bateri asyik abes je..
leceh tiap-tiap mase kena charged..adik aku yang pakai Ipad pon tak kena charged byk kali..dalam satu hari tu boleh tiga kali kena charge padahal aku tak gune pon..last-last aku pergi kedai terus, tanye la tauke tu..
ney apa hal handphone nie banyak kali kena charge padahal tak gune pon?
tauke tu cakap ini punya adroid punye latest, ia banyak tarik bateri la..aku kata na adroid bese je, latest pon kalau banyak keburukan takde guna ya mahu guna.

bila handphone da tukar android ye, bateri dia dah ok..so dalam dua hari baru charge, itu pun kalau tak pakai internet la..kira ok lah dari asyik kena charge je memanjang.

itu al kisah yang pertama, sekarang al kisah yang kedua :)
disebabkan handphone aku ney terlalu canggih, maklmum lah samsung galaxy chat..aku pu tak tahu sangat canggih ye cam ne mungkin sebab ada keypad kot..handphone aku ney tak boleh main instagram..
post je gambar mesti kuar color hitam..tak tahu kenapa..kawan aku cakap dia belum diupgrade lagii
huh, macam-macam hal la pakai yang latest punya..tak boleh gune on the spot, kena tunggu version dia bagai..sampai masuk bulan februari ney, baru gune instagram..dua bulan kena tunggu version dia..so, aku just creat account instgram dan asyik follow instagram orang je, sebab tu aku punye following melebihi followers, 
sape-sape ade instagram, silalah follow saya @azie_azeera ,hehe promote kejap ^_^

al kisah yang ketiga :)
satu hari tu, kawan aku call lah, time tu aku tengah tidur..dengan mamai punye aku pun cari handphone aku, nampak ada callling, aku punya lah tekan tapi tak terangakat call tu..pelik aku..terus abes da calling dia..
aku pelik handphone niee tak lehh angkat call ke? maklum lah dia lah orang first call aku dengan number baru aku..orang len tak tahu number tu lagii time tu..makin banyak list calling tak dapat angkat. Aku try tanya kawan aku yang len kenapa tak leh angkat callling, siap aku tunjuk la gaya aku tekan-tekan na jwab calling tu, punya lah digelakkan..kawan aku cakap ney kena slide call tu, baru lah terjawab..adoiyaii ingatkan ditekan, patut lah tak terangkat..stress aku..dah tak pasal jadi bahan gelak pulak..memang aku niee tak pandai dalam dunia canggih ney..


ney lah handphone yang banyak buat kepala aku pening..
macam-macam hal la.
terlampau canggih, now aku dah dapat biasakan diri menggunakannya

p/s: penat tangan menaip, selamat membaca 
enjoy your day :)

No comments:

Post a Comment